07 فروردین 1400

هنر تئاتر در آذربایجان شرقی ریشه‌ای به جایگاه خوبی رسیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی داشت: هنر تئاتر در آذربایجان و تبریز ریشه‌ای دیرینه دارد و در دهه گذشته با تلاش پیشکسوتان، دانش‌آموختگان و جوانان هنرمند به جایگاه رفیعی دست یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، سیدقاسم ناظمی، روز شنبه به مناسبت روز جهانی تئاتر با بیان اینکه این هنر مدام با تنگناها و محدودیت ها مواجه شده است، افزود: تلاش می شود در سال ۱۴۰۰ که از سوی فعالان فرهنگ و هنر استان سال بهار فرهنگ و هنر نامیده شده است، هنر تئاتر رونق و شکوفایی گذشته خود را بازیابد و با رفع موانع امکان گسترش فرصت‌های رشد، تعالی و پشتیبانی از این هنر فاخر فراهم شود.

وی با بیان اینکه تئاتر، صریح و بی‌پرواست و از این رو مخاطب عام ندارد، اظهار داشت: این هنر رشید در خدمت حقیقت است و می‌خواهد زندگی رنگی از حقیقت بگیرد و انسان به سمت کمال و تعالی سیر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تئاتر حتی هنگامی که از پلشتی‌ها و زشتی‌ها حکایت می‌کند، به دنبال زیبایی است، گفت: ما دوست‌ ‌داریم تا ستایش شویم و هنگامی که هنر نمایش بی‌واسطه و بی‌محابا ما را و زندگی را مخاطب قرار می‌دهد و بی‌واهمه از آن نقد می کند از آن می‌هراسیم.

ناظمی، ادامه داد: تئاتر در فکر نجات انسان است و می‌داند که انسان روزگار ما بیش از دوره‌های دیگر به آئینه‌ای محتاج است که او را آن گونه که هست، به او نشان دهد و به سوی آن‌گونه که باید باشد، رهنمون کند.

وی با اشاره به اینکه هفتم فروردین روز جهانی تئاتر است، یادآوری می کند: در روزگاری که ما زندگی را تجربه می‌کنیم تئاتر همانند همه فضائل با مصائبی روبروست و کرونا دردها و سختی‌های آن را بسی سهمگین و طاقت‌ فرسا کرده است ولی با وجود این رنج‌ها، این هنر هنوز در کنار مردم است و وظیفه خطیر خود را فرو نگذاشته است.

منبع: ایرنا