25 اسفند 1399

توزیع ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: توزیع ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار از امروز (۲۵ اسفند) در استان آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در چهاردهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: نرخ‌گذاری میوه‌های تنظیم بازار بر مبنای کار کارشناسی کمیته تخصصی تعیین شده است.

وی بیان کرد: قیمت پرتقال تامسون ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان، سیب ۱۰ هزار تومان و پرتقال والنسیا ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی به راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا باید فرهنگ‌سازی درخصوص خرید اینترنتی صورت گیرد.

وی افزود: با درایت استاندار و ستاد تنظیم بازار استان، تامین کالاهای اساسی در سطح استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

عابدی اظهار داشت: در جلسه ویدئوکنفرانسی که با حضور وزیر کشور و استانداران درخصوص تامین کالاهای اساسی برگزار شد بنا به اذعان دستگاه‌های نظارتی، عملکرد اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی درست و کار شبانه‌روزی جهاد کشاورزی استان مشکل مرغ حل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشدید نظارت‌ها با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همکاری تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف بیان کرد: لازم است در آستانه سال نو، نظارت‌ها تشدید شود اگرچه باید اذعان کرد که نظارت‌ها در سطح استان در حد اعلا وجود دارد.

وی افزود: باید از طریق اصحاب رسانه در این خصوص اطلاع‌رسانی جامع انجام شود تا مردم استان از این اقدامات مطلع شوند.

عابدی به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان درخصوص عرضه مرغ زنده هم اشاره کرد و گفت: بنا بر این مصوبه، عرضه مرغ زنده به خارج از استان ممنوع است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در حال حاضر هزار و ۸۷ تن اقلام اساسی در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال توزیع مردمی است.

عباس جرجانی افزود: از ابتدای سال جاری حدود ۱۱ هزار تن اقلام اساسی برای توزیع در استان تامین و جذب شده است.

وی گفت: از این میزان حدود ۱۰ هزار تن انواع اقلام اساسی از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ منجمد، گوشت گوساله منجمد و انواع روغن خوراکی تاکنون توزیع شده و ۹۵۸ تن شکر در حال جذب است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی در تامین اقلام اساسی در استان وجود ندارد و پیش بینی‌های لازم برای جذب و ذخیره‌سازی اقلام اساسی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری همراهی و همکاری دستگاه‌های عضو کمیسیون تنظیم بازار در راستای تامین و توزیع اقلام اساسی، تنظیم بازار و نظارت بر این مهم در کاهش التهاب و تنش در سطح بازار بسیار موثر بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

جرجانی از آغاز توزیع میوه تنظیم بازار از امروز (دوشنبه) خبر داد و گفت: ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار از نوع سیب با قیمت ۱۰ هزار تومان و پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان برای روزهای پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ تامین و توزیع آن آغاز شده است.

وی به تشدید بازرسی‌ها در روزهای پایانی سال و نوروز اشاره کرد و افزود: در این خصوص تیم‌های بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صمت، بسیج اصناف، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در طرح نظارتی ویژه این ایام تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ صبح و بعد از ظهر همچنین در روزهای تعطیل بر بازار کالا و خدمات نظارت و کنترل خواهند داشت.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان این سازمان هم گفت: امسال بیش از ۹۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی استان انجام شد.

علی تهوری افزود: این بازرسی‌ها به تشکیل یک هزار و ۵۶۱ فقره پرونده تخلف و برگشت ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شاکیان منجر شده است.

رییس اتاق اصناف مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه بهاره در خراسان جنوبی از همکاری اصناف استان در زمینه برگزاری فروش فوق‌العاده با تخفیف ۱۰ درصدی خبر داد.

منبع: ایرنا