24 اسفند 1399

دبیر ستاد تنظیم بازار در شبکه خبر اعلام کرد:

ذخیره سازی 40 هزار تن میوه برای بازار شب عید/ تشکیل 15 هزار و 450 پرونده تخلف صنفی در 2 ماه گذشته

دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر گفت: برای تامین بازار شب عید حدود 40 هزار تن میوه ذخیره سازی شده و استانداران و کارگروه های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس قبادی افزود: سیب و پرتقال بیشترین مصرف را در بین میوه ها بخصوص برای شب عید دارند و بر اساس اعلام نیاز استان‌ها از طریق باغداران و اتحادیه های مربوطه این اقلام را ذخیره سازی کردیم که بخشی از آن را در میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب عرضه می کنیم.

وی اضافه کرد: در 260 نقطه از میادین میوه و تره بار که ظرف چند روز آینده به 270 نقطه نیز خواهد رسید، میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می گردد که توزیع میوه در حال تداوم است.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: 70 درصد مردم تهران از میادین میوه و تره بار خرید می کنند که قیمت ها 35 تا 40 درصد در این میادین، پایین تر از قیمت در جاهای دیگر است.

تشکیل 15 هزار و 450 پرونده تخلف صنفی در 2 ماه گذشته

قبادی گفت: در دو ماه گذشته 15 هزار و 450 پرونده تخلف به ارزش 200 میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت بیان کرد: هم اکنون بهترین پرتقال در میادین میوه و تره بار تهران 11 هزار و 800 و سیب 8 هزار و 900 تومان عرضه می‌شود.

قبادی تصریح کرد: به مدیران استانی تامین کننده مرغ تهران دستور داده شد نسبت به تامین مرغ مورد نیاز اقدام کنند. توزیع مرغ منجمد در سطح شهر تهران را نیز در دستور کار داریم.