24 اسفند 1399

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عنوان کرد:

فراهم شدن زمینه توسعه زیرساخت های صنعتی ۲ شهرستان خراسان رضوی

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران عنوان کرد: در پی نشست با نمایندگان شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، توافقات خوبی برای توسعه زیرساختهای صنعتی شهرستانهای فیروزه و زبرخان انجام گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، علی رسولیان افزود: در پی این توافقات مقرر شد، شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان با مشارکت برخی مدیران دستگاه های اجرایی آن شهرستان به میزان ۴۵ هکتار توسعه یابد و اراضی مورد نیاز برای این موضوع توسط اداره منابع طبیعی تامین گردد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد طی مشارکت با دستگاه‌های خدماتی شهرستان زیرخان نسبت به تامین زیرساخت های بخش توسعه یافته شهرک صنعتی خیام و اخذ مجوزهای لازم در این خصوص اقدام لازم انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زبرخان نیز نسبت به ارزیابی زیست محیطی منطقه مورد نظر اقدام خواهد کرد و در منطقه افزوده شده به شهرک صنعتی خیام فقط صنایع هایتک، دانش بنیان و صنایع دارای فناوری پیشرفته مستقر خواهند شد.

وی از جمله توافقات در این نشست ها را ایجاد ناحیه صنعتی اسحاق آباد ذکر کرد و افزود: با توجه به تقاضای موجود در شهرستان زبرخان مقرر شد زیرساختهای لازم برای ایجاد ناحیه صنعتی اسحاق آباد فراهم و زمین مورد نظر توسط اداره منابع طبیعی تامین شود تا بتوان پس از گرفتن مجوزهای لازم نسبت به استقرار صنایع جدید در این ناحیه اقدام کرد.

رسولیان با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرستان فیروزه افزایش یافته است، ادامه داد: با اینکه در سال گذشته طرح توسعه شهرک صنعتی کمال الملک واقع در این شهرستان به تصویب رسید ولی باز هم تقاضا برای سرمایه گذاری بیشتر وجود دارد.

وی یکی از مشکلات مربوط به ایجاد شهرک صنعتی جدید در شهرستان فیروزه را تامین آب از سوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی دانست و گفت: مقرر شد نمایندگان شهرستان فیروزه در مجلس و فرماندار این شهرستان پیگیر رفع این مشکل شوند تا بتوان شهرک صنعتی جدید به مساحت حدود ۱۵۰ هکتار را در این شهرستان ایجاد و نیازهای مرتبط با آن را تامین نمود، در غیر این صورت زمین جدید از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان برای توسعه شهرک صنعتی کمال الملک اختصاص خواهد یافت.

شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان دارای مساحت ۲۴۶ هکتار و مساحت صنعتی ۳۶/۱۰۹ هکتار است که در کیلومتر ۲۰ جاده نیشابور - مشهد قرار دارد. ۲۸۷ واحد صنعتی در این شهرک واقع شده است.

مساحت کل شهرک صنعتی کمال الملک واقع در شهرستان فیروزه نیز ۲۰ هکتار است، هم اکنون هشت واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۹۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۲۰ نفر در این شهرک فعال است. در شهرک صنعتی کمال الملک با گرایش سرمایه گذاران به فناوری های نوین، واحد های تولید لوازم روشنایی، پنل های خورشیدی، سنگهای تزئینی و کارخانه غلات راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا