07 فروردین 1400

اجرای رویداد ساعت زمین در بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: با پیوستن برخی از ادارات و شهرداری‌های این استان به رویداد "ساعت زمین" روشنایی این مراکز امشب به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، فرهاد قلی نژاد روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در برنامه‌ریزی گسترده‌ای که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست انجام شد برای اجرای این برنامه نمادین در هفتم فروردین از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت از همه شهروندان و سازمان‌ها و ادارت در استان بوشهر دعوت شد تا به این رویداد جهانی بپیوندند.

وی بیان کرد: از همین رو اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شهرداری‌های بوشهر، چغادک و خارگ به رویداد ساعت زمین پیوستند.

قلی نژاد ادامه داد: با پیوستن آنها ساختمان شهرداری بوشهر، میدان اصلی چغادک و بخشی از روشنایی جزیره خارگ، برج بندر بوشهر و ورودی‌های اداره بنادر نیز در این رویداد خاموش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: رویداد ساعت زمین تاکیدکننده و یادآور احترام به تنها سیاره قابل زیستن و احترام به اصول محیط زیستی است.

وی بیان کرد: رویداد ساعت زمین می‌خواهد یادآوری کند که انسان‌ها باید زمین، خاک، آب و هوا را به عنوان منابع زیستی، حفاظت کنند زیرا این منابع محدود و البته لازمه حیات و زندگانی هستند.

قلی نژاد ادامه داد: امروزه زمین به عنوان مادر حیات انسان با آلودگی‌های فراوان و بحران‌های محیط زیستی مواجه است و اگر درمانی برای زخم‌های زیست محیطی آن انجام نگیرد حیات زمین و سپس حیات ما انسان‌ها و همه موجودات زنده به خطر خواهد افتاد.