03 فروردین 1400

کارشناس غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

برداشتن تحریم‌ها حیله جدید آمریکا/ انصارلله هوشیار باشد

استکبار جهانی احتمالاً در صفحه مذاکره نقش پلیس خوب را برای انصارالله بازی خواهد کرد بنابراین آن‌ها باید هوشیار باشند چرا که حیله‌ای که آمریکایی‌ها در صحنه مذاکره عرضه خواهند کرد این است که عربستان از صحنه جغرافیایی یمن خارج شود و در ازای آن انصارالله و مردم یمن نقش جمهوری اسلامی ایران در قالب مستشاری و کمک به مردم بی دفاع یمن را از بین ببرند.

علیرضا اشراقی کارشناس غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص پیروزی یمن در مقابل ریاض اظهار داشت: در تاریخِ آینده جنگ‌های جهانی، نقطه‌ای به نام نقطه یمن را در ردیف ویتنام و وقایعی که در آن رخ داد، خواهیم داشت.

اشراقی ادامه داد: مسئله مقاومت مردم صحرا در قبال عربستان سعودی که به هیچ وجه به اذهان استکبار جهانی و اتاق فکرشان خطور نمی‌کرد، امروز زبانزد خاص و عام شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در وضعیت میدانی کنونی مشاهده می‌شود پاسخ مناسب یمن به یاوه‌گویی‌هایی است که سعودی‌ها مستانه آن را سر می‌دادند و ادعا می‌کردند که در فاصله بسیار کوتاهی کل کشور یمن را به تسخیر خود در خواهند آورد.

این کارشناس غرب آسیا خاطر نشان کرد: اگر امروز موازنه در یمن به نفع نیروهای مقاومت و مردم یمن تغییر کرده است حاصل استقامت و بهره‌جویی از انقلاب اسلامی و جریان مقاومتی که منتج از انقلاب اسلامی بوده است، می‌باشد.

اگر امروز موازنه در یمن به نفع نیروهای مقاومت و مردم یمن تغییر کرده است حاصل استقامت و بهره‌جویی از انقلاب اسلامی و جریان مقاومتی که منتج از انقلاب اسلامی بوده است، می‌باشد

اشراقی افزود: چنانچه قرار شد مذاکره‌ای بین طرف‌های درگیر در جنگ یمن واقع شود بهتر است که انصارالله از نهایت زمان در استفاده از ابزار نظامی در تقابل با این رژیم سفاک بهره بگیرد.

وی همچنین تشریح کرد: برداشتن تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها به عنوان یک پیشنهاد جهت سست کردن جبهه مقاومت عرضه کردند یک پیام داشته که آن پیام این است که طرف سعودی و استکبار دچار یک هزیمت شده‌اند.

انصارالله مراقب نقشه‌های شوم آمریکا باشد

این کارشناس غرب آسیا با اشاره به این‌که استکبار جهانی احتمالاً در صفحه مذاکره نقش پلیس خوب را برای انصارالله بازی خواهد کرد، عنوان کرد: این مسئله باید موجب افزایش هوشیاری ما شود چرا که از نظر تأمین منافع ملی نکته بسیار مهمی است و ما باید آن نقطه نظر را هدف بگیریم.

علیرضا اشراقی در ادامه گفت: حیله‌ای که آمریکایی‌ها در صحنه مذاکره عرضه خواهند کرد این است که عربستان از صحنه جغرافیایی یمن خارج شود و در ازای آن انصارالله و مردم یمن نقش جمهوری اسلامی ایران در قالب مستشاری و کمک به مردم بی دفاع یمن را از بین ببرند.

وی افزود: یکی از بازی‌هایی که جو بایدن در سیاست‌ خارجی به دنبال آن است، کاهش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در یمن خواهد بود.

این کارشناس غرب آسیا اظهار کرد: از آنجایی که مناطقی از عربستان در تیررس نیروهای ارتش یمن هستند و عربستان فاقد آن عمق استراتژیک است باید این احتمال را در نظر داشت که اگر این سفاکی‌ها، حملات هوایی و محاصره مردم بی دفاع یمن ادامه پیدا کند، اصلی‌ترین روشی که می‌تواند عربستان سعودی را در قالب یک هیئت مذاکره کننده دچار ضعف عمده کند این است که بخش‌هایی از خاک سعودی مورد حمله قرار بگیرد.

علیرضا اشراقی در پایان گفت: حمله به خاک عربستان سعودی باید با اولویت بخش‌هایی که رویکردهای اقتصادی دارد، اتفاق بیفتد. حتی ممکن است در آینده‌ای نزدیک آمریکایی‌های مستقر در منطقه زهران مورد حمله قرار بگیرند.