26 اسفند 1399

رییس کل دادگستری استان زنجان:

با هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه سوری برخورد می شود

رییس کل دادگستری استان زنجان با عنوان اینکه در آستانه چهارشنبه آخر سال بنا به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونای استان، هیچ تجمعی در اماکن نخواهیم داشت، افزود: با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت مردم در این ایام برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و صیانت از حقوق عامه استان افزود: کسانی که بخواهند چهارشنبه آخر سال بر خلاف توصیه ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با انجام تجمعات برای شهروندان مزاحمت و ناامنی ایجاد کنند نیروی انتظامی نسبت به دستگیری هنجار شکنان و تحویل آنها به مقامات قضایی اقدام کنند و خودروهایی که در این راستا توقیف شوند تا پایان تعطیلات به پارکینگ منتقل خواهند شد و در این خصوص از همه دستگاه‌ها انتظار همراهی و همکاری داریم.

وی بر ضرورت نظارت و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی در حوزه امور اراضی ملی در تعطیلات نوروز تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش داریم تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی باید نظارتها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشتهای غیرمجاز منابع آبی زیرزمینی، تعرض به حریم و بستر رودخانه ها و تغییر کاربری در اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب بعمل آورند که برای این امر انعقاد تفاهم نامه بین یگانهای مستقر در سازمانهای متولی به منظور نظارت و بازرسی مستمر و منظم در ایام نوروز انجام شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین به عدم اعطای مرخصی به سارقان سابقه دار در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: محکومین جرایم مالی غیرعمد تعطیلات نوروز به مرخصی می‌روند.

وی خطاب به دادستان مرکز استان مبنی بر اعلام و دستور به همکاران قضایی و دادستانهای همه حوزه های قضائی به عدم اعطای مرخصی به سارقان سابقه دار در زندان و شناسایی سارقان سابقه دار که موجب بی نظمی، اخلال در امنیت و نظم عمومی مردم می شوند را خواستار شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین از اعطای مرخصی به تعداد قابل توجهی از مددجویان جرایم مالی غیرعمد مشمول اعطای مرخصی در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: باید از ظرفیتهای قانونی و با توجه به شرایط کرونایی استفاده کرد، چرا که این افراد خطری برای جامعه ندارند و می‌توانند در آغاز سال نو و تعطیلات کنار خانواده هایشان باشند.

رییس کل دادگستری استان زنجان همچنین به الزام دستگاه‌های متولی برای تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در پایان سال و تعطیلات نوروز تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی نسبت به تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اقدام و نظارت های لازم بر عرضه کالا و قیمت ها داشته باشند.

وی با توصیه به دستگاه‌های نظارتی مبنی بر اینکه نباید جرأت از مدیران شجاع گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند مدیران شجاع و جهادی هستیم، اما تخلف از هیچ دستگاه و فردی پذیرفتنی نیست و اعمال نظارت نباید به تضعیف چنین مدیران بینجامد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بر پرهیز از اختلاف بین دستگاهها و سازمانها تاکید کرد و گفت: در بروز این اختلافات مردم متضرر می شوند بنابراین رفع موانع و ایرادات در ارائه خدمات به مردم در سطح شهر باید مورد اهتمام و توجه مسئولان قرار گیرد.

منبع: ایرنا