23 اسفند 1399

ضرورت نظارت بر رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در ترددهای مرزی

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد ترددها در مرزهای استان با کشورهای همسایه نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در این مناطق به صورت دقیق باید انجام شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی روز شنبه در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانسی با ریاست رییس جمهوری و استانداران سراسر کشور برگزار شد اظهارداشت: حدود ۲۰ هزار تردد در گذرگاه‌های مرزی انجام که کنترل دقیقی در حوزه مقابله با ویروس کرونا بر آن‌ها انجام می‌شود که جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این روزانه بیش از یکهزار و ۷۰۰ تردد غیرمجاز اتباع را در مرز داریم که هیچ نظارتی بر این ترددها انجام نمی‌شود افزود: به منظور نظارت دقیق‌تر برای مقابله با شیوع کرونا در گذرهای مرزی باید گروه‌های بازرسی در محل بازارچه‌ها و گذرهای طرح رزاق و پایانه‌های مرزی مستقر و متناسب با شرایط واقع در این مناطق تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار شاهد صف‌های طولانی هستیم که برخلاف قواعد و پروتکل‌هاست بنابراین باید نوع توزیع عوض و با افزایش تعداد مراکز توزیع و ساعات کار این مراکز از تجمع مردم و ایجاد صف جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ضرورت رعایت پروتکل‌ها همچنان جدی بوده و عادی‌انگاری آسیب بزرگی است بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مردم در رعایت این پروتکل‌ها و پرهیز از تجمع در مراسمی همچون چهارشنبه سوری تاکید و تصریح کرد: روشنگری افکار عمومی در حوزه واکسیناسیون توسط مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام و با توجه به اینکه این هفته پارت سوم واکسن به سیستان و بلوچستان وارد می‌شود میزان واکسیناسیون انجام شده و گروه‌هایی که در اولویت هستند برای مردم تشریح شود.