23 اسفند 1399

2 هزار تن کالای اساسی ویژه ایام پایانی سال به استان سمنان اختصاص داده شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تخصیص 2 هزار تُن کالای اساسی ویژه ایام پایانی سال به این استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در خصوص عرضه مکفی و با قیمت و کیفیت مناسب اندیشیده شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، علی تشنه‌دل در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی که به منظور رصد و پایش بازار ایام پایانی سال انجام شد از اختصاص بیش از دو هزار تن کالای اساسی ویژه ایام پایانی سال به این استان خبر داد و گفت: به جهت حفظ آرامش بازار در ایام پایانی سال و همچنین رفاه حال هم استانی های عزیز به ویژه اقشار آسیب پذیر این سهمیه به استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اقلام مشمول این طرح تصریح کرد: ۳۰۰ تُن برنج ، ۶۹۳ تُن شکر صنوف و ۳۰۰ تُن شکر خانوار جهت توزیع اختصاص داده شده است که از سوی شرکت های مباشر تامین در سطح استان عرضه خواهد شد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: ۲۶ تُن گوشت قرمز منجمد و ۹۰ تُن گوشت مرغ منجمد و همچنین ۷۵۰ تُن میوه شامل ۲۵۰ تُن سیب درختی و ۵۰۰ تُن پرتقال از دیگر کالاهای اساسی است که بمنظور کنترل و تنظیم بازار ایام پایانی سال در سطح بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: این تعداد کالاهای اساسی در استان جذب و ذخیره سازی شده است و شبکه توزیع اقلام مذکور با اولویت سازمان میادین میوه و تره بار ، فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های مصرف و توزیعی و شبکه های توزیع منتخب صنفی خواهد بود.

تشنه دل خاطر نشان کرد: در ایام پایانی سال و در قالب طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ ، سازمان صمت با مشارکت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نسبت به تشدید نظارت و بازرسی در سطح عرضه اقدام خواهد نمود و همچنین تمهیدات لازم در خصوص عرضه مکفی و با قیمت و کیفیت مناسبت کالا در قالب عرضه مستقیم ، فروش فوق العاده و اینترنتی با در نظر گرفتن شرایط کنونی متاثر از شیوع ویروس کرونا اندیشیده خواهد شد.