22 اسفند 1399

هدفگذاری تحویل۱۹۰ مسکن ویژه محرومان در کمیجان تا خرداد ۱۴۰۰

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان کمیجان گفت: تکمیل و تحویل ۱۹۰ واحد مسکونی برای محرومان در این شهرستان تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است.

.

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی، علی اصغر تفرشی گفت : عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی برای محرومان از آذر ماه امسال در کمیجان آغاز شده و از ۱۸۰ واحد در حال ساخت دو ساختمان تکمیل شده است .

وی بیان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات طرح ویژه و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان مدیریت اختصاص یافته است.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان کمیجان اظهار داشت:عملیات اجرایی ساخت ۱۰۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در کمیجان با عنوان ساخت مسکن دونفره کلید خورده است.

تفرشی ادامه داد: ۵۲ قطعه زمین در این شهرستان به متقاضیان واگذار شده و یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد نیز پرداخت شده است ومسئولیت ساخت و سازبا خود متقاضیان است.

وی در خصوص منازل آسیب دیده از سیل سال ۹۸ نیز گفت: این حادثه طبیعی به ۵۵۸ فقره منزل مسکونی دلیجان آسیب رساند که تاکنون عملیات بهسازی و بازسازی ۵۳۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است و بقیه واحدها نیز تا بهار سال ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل می‌شود.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان کمیجان با اشاره به اینکه میزان خسارات وارده ناشی از سیل ۹۸ در دو حوزه شهری و روستایی بود، گفت: درحوزه روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشت، ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ، ۵۰ میلیون تسهیلات بلاعوض معیشتی، ۴۴میلیون ریال کمک اجاره بها و ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان هدیه رهبری برای هر واحد صورت گرفته است.

تفرشی ادامه داد: درحوزه شهری نیز ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات ساخت، اعطای ۱۵۰ میلیون ریال وام معیشتی، ۱۲۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۵۰ میلیون ریال بلاعوض معیشت، ۸۳ میلیون ریال کمک اجاره بها و ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: میزان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده ناشی از سیل در حوزه روستایی ۴۰۳ فقره و حوزه شهری ۱۵۵ فقره بوده است که برای همه متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

کمیجان واقع در ۱۰۱ کیلومتری اراک دارای ۳۹ هزار نفر جمعیت است