20 اسفند 1399

شهریاری:

دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید اولویت را سلامت مردم بدانند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیرامون عملکرد دولت برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به حوزه‌های آسیب پذیر تزریق کند تا محدودیت‌ها بهتر و عملی تر شکل بگیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه «به وقت ایران» درباره شیوع ویروس کرونا به عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: این عملکرد به دو بخش تقسیم می شود، تفکری که دولتمردان به عنوان ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین تفکری که وزارت بهداشت و درمان داشتند. تفکر وزارت بهداشت و درمان وظیفه آن، نوشتن پروتکل ها و بسیج جامع پزشکی و همکاران ما و فراهم کردن امکانات آی سی یو، تهیه دارو و وسایل و تمام ملزوماتی که برای درمان این بیماران بود تا به نحو احسن فراهم کند.

وی افزود: به همین دلیل متاسفانه بیش از ۳۰۰نفر از بهترین مدافعان سلامت از جامعه پزشکی را از دست دادیم. ولی دولتمردان از یک منظر به فکر مسائل اقتصادی و نگران کسب و کارهای خُرد بودند و همچنین مشکلات معیشتی مردم اضافه شده بود. توصیه هایی که توسط وزارت بهداشت و درمان می شد، بعضی از این توصیه ها با تفکر ما سازگاری نداشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: تنها روزی که محدودیت ها به درستی انجام شد روز ۱۳ فروردین ماه بود و مردم به معنای واقعی رعایت کردند.

شهریاری تصریح کرد: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به حوزه های آسیب پذیر تزریق کند تا محدودیت ها بهتر و عملی تر شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید توصیه هایی که وزارت بهداشت و درمان می کند بپذیرند و اولویت را سلامت مردم بدانند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از صدا و سیما تشکر کرد و گفت: تمام شبکه های صدا و سیما توصیه ها و پروتکل های بهداشتی که توسط همکاران و وزارت بهداشت به طور کامل پخش شد و آموزش ها به اندازه کافی ارائه شده است.

شهریاری به دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: بسیاری از خدمات را می توان با دورکاری و سیستم غیرحضوری انجام داد بنابراین این امر محقق نمی شود. متاسفانه بدون در نظر گرفتن منابع مالی، نیروی انسانی و مدیریت آرزوهای خود را تبدیل به قانون می کنیم به همین دلیل ۳۰درصد از آن اجرایی و عملیاتی نمی شوند.