18 اسفند 1399

برگزاری طرح کتابخانه‌گردی در هرمزگان

طرح «کتابخانه گردی» به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌ اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان روز دوشنبه در اجرای این طرح گفت: در حوزه فرهنگ، فعالیت های مناسبی در حوزه کتابخانه سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

حجت الاسلام محمد ذاکری، تعداد کتابخانه های استان هرمزگان را ۸۱ باب عنوان کرد و افزود: در یکسال گذشته ۲ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه نهادی به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه نیاز به اهتمام همه مسوولان اجرایی و فرهنگی دارد و مختص قشر خاصی نیست و همه باید دست در دست هم داده و برای رشد فرهنگ در جامعه و استان تلاش کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان افزود: با وجود اینکه در سال های اخیر کتابخانه های دولتی و خیرساز در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است، اما هنوز به یاری مسوولان و خیران نیاز است تا همه مردم کتابدوست هرمزگان از نعمت وجود کتابخانه در محل زندگی خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های فرهنگی با یکدیگر مشارکت دارند و در رسیدن به موفقیت ها هر دو سهیم هستند.

رضا کمالی زرکانی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تامین منابع مورد نیاز برای مناطق روستایی اداره کل کتابخانه های عمومی مشارکت خوبی دارد.

مریم یگانه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز بیان داشت: توسعه بخش فرهنگی در حوزه زنان مورد توجه و پیگیری است.

وی ادامه داد: در بوستان ها و پارک بانوان که برای انجام امور فرهنگی ایجاد شده اند نیاز به راه‌اندازی یک پیشخوان کتاب احساس می شود.

وی افزود: در برخی مناطق روستایی دغدغه وجود کتابخانه و دسترسی به کتاب برای بانوان روستا وجود دارد و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی می توان پیشخوان کتاب در این مناطق راه‌اندازی کرد.