09 اسفند 1399

محسن چاووشی:

همیاری و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

محسن چاووشی؛ خواننده، ترانه سرا و فعال اجتماعی گفت: همیاری و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی باید به یک فرهنگ و پویش ملی تبدیل شود. گاهی یک عمل خوب می تواند یک جامعه بزرگ را از تاریکی های خودساخته رها سازد.

به گزارش پرسون، محسن چاووشی خواننده و ترانه سرای محبوب ایرانی در گفت و گو با خبرنگار پرسون با توجه به پرداخت دیه جوان لرستانی محکوم به اعدام گفت: خیرین و مردم خوب ما همیشه صدای هم نوعان گرفتار خودشان را در شرایط اقتصادی چند سال گذشته شنیده و می شنوند. با رحمت پاک خدا و کمک مردم توانستیم دیه جوان محکوم به اعدام لرستانی را تامین و این جوان را به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی افزود: جوان لرستانی در حال حاظر آزاد و دیه به حساب شاکی واریز شده است. طبق گفت و گویی که با این جوان داشتیم از عمل خود پشیمان است و قصد کمک به آزادی زندانیان مالی را دارد. عمل خوب در سخت ترین شرایط می تواند چراغی برای وجود تاریک یک جامعه باشد.

چاووشی بیان کرد: زندانیان جرائم مالی قربانی حال بد اقتصادی کشور هستند. با بررسی زندان استان های کم درآمد می توانیم این حال بد را مشاهده کنیم. جامعه ما نیاز به روحیه دارد و این روحیه در گرو رشد اقتصاد و فرهنگ است.

وی با اشاره به آزادی سی و دو زندانی جرائم مالی دیگر لرستان اظهار کرد: سی و دو زندانی با جرائم مالی طی روزهای آینده آزاد و به آغوش خانواده باز می گردند. مبالغ پرونده این زندانیان توسط خیرین همیشه همراه تامین شد و به حساب طلب کاران واریز خواهد شد.

چاووشی با توجه به ایجاد فرهنگ ملی همیاری زندانیان تصریح کرد: همیاری با همدلی بسیار متفاوت است. همدلی خوب است اما تا همیاری و عمل در کمک نباشد نتیجه ای جز سرافکندگی یک جامعه ندارد. همیاری و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

وی با اشاره به دلایل افزایش جرائم مالی و غیر عمد در جامعه گفت: اجتماع امروز ما بیمار است و جوانان خواسته و ناخواسته گرفتار بیماری های آن می شوند. جوانان بسیاری به دلیل نداشتن شغل مجبور به فعالیت های غیرقانونی می شوند. فعالیت هایی که باعث گرفتاری و یا مرگ آنها می شود.

چاووشی ادامه داد: جامعه امروز ما از نظر روانشناسی اخلاقی و کنترل رفتاری بسیار ضعیف شده است که اصلی ترین دلیل آن مشکلات اقتصادی است. نبود کنترل رفتار در جوانان باعث بروز واکنش های آنی خطرناک می شود که در بیشتر مواقع باعث اتفاق های ناگواری از قبیل قتل می شود.

وی با توجه به رشد بیکاری در استان های غربی ایران گفت: بیکاری در استان های لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان افرایش یافته است. افزایش بیکاری رشد ارتکاب جرم در جامعه را در پی داشته است.

چاووشی در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ همیاری زندانیان جرائم مالی و غیر عمد و توجه بیشتر مسئولین به ایجاد شغل در استان های کم درآمد اظهار کرد: فرهنگ ترویج کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی باید به یک فرهنگ و پویش ملی تبدیل شود. گاهی یک عمل خوب می تواند یک جامعه بزرگ را از تاریکی های خودساخته رها سازد. مسئولین محترم کشوری و استانی توجه بیشتری در ایجاد اشتغال جوانان استان های کم در آمد داشته باشند. چرخ پیشرفت ایران در دنیای پیش رو بدست این جوانان است. خوب باشیم و خوب ببینیم و خوبی را به یکدیگر هدیه کنیم.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان