04 اسفند 1399

افتتاح اولین واحد تولید ورق تکسون کشور در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد: اولین واحد تولید کننده ورق تکسون کشور در شهرستان گرمسار این استان بهره‌برداری شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان گفت: واحد تولیدی صنایع شیمیایی ارمغان سلولز مهدی در شهرستان گرمسار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت حدود ۳۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۲۸۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی گرمسار مستقر است و اولین واحد تولیدکننده ورق تکسون در کشور است که توانسته زمینه اشتغال حدود ۲۷ نفر را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: برای راه اندازی این واحد تولیدی حدود ۳۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که ظرفیت تولید سالانه یک میلیون جفت انواع کفی کفش ، ۱۵۰۰۰ تن ورق تکسون و ۲۱۸۰۰ تن انواع چسب را دارد.

وی ادامه داد: در برنامه دیگری و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و مسئولین استانی و محلی، شرکت طاها ویرا رادین در گرمسار به بهره برداری رسید.

تشنه دل اظهار داشت: این واحد تولیدی نیز اولین واحد تولیدکننده اسباب بازی و ماشین فلزی در کشور است که در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع و زیربنای ۱۳۳۰ متر مربع در شهرک صنعتی ایوانکی مستقر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: برای راه اندازی این واحد تولیدی در حدود ۲۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار عدد مصنوعات کوچک مقیاس غیرالکترونیکی و اسباب بازی دارد که با راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۸۵ نفر فراهم شد.