19 بهمن 1399

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد:

تکمیل شدن هرچه سریعتر پروژه‌های در دست اجرای بندر چابهار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در دست اجرا در بندر چابهار هر چه سریعتر باید تکمیل شود، افزود: تا مردم به موقع از منفعت آنها بهره‌مند شوند.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام حسن درویشیان روز یکشنبه در بازدید از پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه گذاری بندر چابهار اظهارداشت: سرمایه گذاری‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار بی‌نظیر است لذا درخواست حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر را داریم.

وی افزود: یکی از مشکلات پیش رو تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی با ایجاد جبهه‌های کاری بیشتر است و باید مسئولان حساسیت بیشتر به تکمیل به موقع پروژه داشته باشند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در این برهه از زمان می‌بایست از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی حمایت همه جانبه شود تا این موارد هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: پروژه‌های ساخت سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، شبکه معابر و تأسیسات زیربنایی و همچنین دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی در حال اجراست.

بهروز آقایی افزود: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نوعی توسعه اقتصاد دریا محور است که می‌تواند موجب توسعه منطقه و ایران اسلامی شود.

وی با بیان اینکه بندرچابهار دروازه تجارت به کشورهای عضو آیورا( IORA) و کشورهای افغانستان و CIS و آسیای میانه بوده و دارای اهمیت ویژه است گفت: نزدیکی این بندر به بنادر غرب هندوستان بهترین مسیر ترانزیتی هندوستان به کشورهای مذکور از منظر تجارت دریایی، خشکی هزینه و امنیتی محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار مناسب ترین بندر به منظور عملیات ترانشیپی کالا در منطقه است که توافق نامه هندوستان – ایران و افغانستان نقش کلیدی آنرا به عنوان بندری کم هزینه و امن در مسیر ارتباطی بخوبی مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود ۲ بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین رونق ترانزیت و صادرات در جنوب شرق کشور فراهم شده که با توسعه عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر استراتژیک با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

آقایی اظهارداشت: بندر چابهار در سواحل زیبای مَکُّران به عنوان یکی از بنادر مهم کشور و بزرگترین بندر اقیانوسی ایران در خارج از تنگه هرمز از موقعیت بسیار خوب راهبردی در یک چهار راه جهانی برخوردار است که می‌تواند موجب توسعه تجارت و حمل ونقل جنوب شرق کشور شود.

وی با بیان اینکه بندر چابهار یک فرصت طلایی برای افغانستان و کشورهای همسایه در زمینه صادرات و ترانزیت کالا محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ساخت بندر شهید بهشتی چابهار و هزینه بیش از یک میلیارد دلاری دولت توسعه محور شرق و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان ملتهاست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار با توجه به تخفیف‌های در نظر گرفته شده ارزانترین و با صرفه ترین بندر در بین بنادر حوزه خلیج فارس و دریای عمان برای ترانزیت و صادرات کالا محسوب می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به چابهار همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ساختمان فرهنگی و نمازخانه جدید بندر شهید بهشتی چابهار را افتتاح کرد.

حجت الاسلام درویشیان به همراه مدیرعامل منطقه آزادچابهار، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی، استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار چابهار و مسوولان به شهدای گمنام این شهرستان ادای احترام کرد.

از مهمترین برنامه‌های رییس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به چابهار شرکت در شورای اداری، نشست با سرمایه گذاران، بازدید از بندرشهیدبهشتی، واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، پتروشیمی، بازدید از حاشیه نشینی شهر و فرودگاه جدید در حال ساخت در این سفر ۲ روزه به چابهار است.

وی روز گذشته(شنبه)به همراه معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با استقبال عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار، فرمانداران شهرستان‌های چابهار و کنارک و جمعی از مسوولان وارد فرودگاه چابهار- کنارک شد.

منبع: ایرنا