15 بهمن 1399

131فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان خواف کشف شد

مدیر امور آبفای خواف اظهار داشت: وجود انشعاب غیرمجاز و دست‌کاری شبکه آبرسانی توسط افراد احتمال ایجاد آلودگی در شبکه را همراه دارد و این امر اثر کلر زنی را نیز از بین برده و ضریب بهداشتی آب آشامیدنی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، سید حسن رضائیان در همین رابطه افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده افرادی که به هر دلیلی تاکنون به‌صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده کرده اندبا خوداظهاری از بخشودگی خسارت وارده به امور برخوردار و در صورت عدم منع قانونی انشعابات غیرمجاز خود را به مجاز تبدیل خواهندکرد.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدر رفت آب گفت: بروز عدم تعادل فشار در شبکه توزیع احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه و استفاده بیش از حد استاندارد از آب، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن وتضییع حقوق سایر مشترکین از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

مدیر امور آبفای خواف در انتها از کلیه ساکنین شهرها و روستاهای شهرستان خواف درخواست کرد تا هرگونه تخلف در خصوص انشعابات آب را از طریق شماره تماس با سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ اعلام تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود.