09 آذر 1399

مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج:

اشتغالزایی ۲۰۰ زندانی در ندامتگاه قزلحصار کرج

اشکان کمالی اعلام کرد با راه اندازی کارگاه جدید آموزشی و تولیدی در زمینه صنعت برق، زمینه را برای آموزش و اشتغالزایی ۲۰۰ زندانی فراهم کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، اشکان کمالی با بیان اینکه تبلیغ و ترغیب مددجویان به امر حرفه و شغل از برنامه های سازمان زندان ها برای کمک به مددجویان در حین تحمل کیفر است، تصریح کرد: به همین منظور کارگاه جدید آموزشی و تولیدی در زمینه صنعت برق را در این ندامتگاه راه اندازی کرده ایم تا این زمینه اشتغال برای ۲۰۰ زندانی را فراهم کند.

وی بیان داشت: آموزش تولید محور برای ۵۰ درصد مددجویان تحت پوشش در برنامه کاری ندامتگاه قزلحصار قرار گرفته است که اکنون در مجموع یک هزار و۴۵۰ تن از زندانیان این ندامتگاه در کارگاه های آموزشی تولیدی مشغول به کار هستند.

این مسئول اظهار کرد: تاکنون هشت واحد تولیدی در زمینه نجاری، سراجی، فلز کاری، جوشکاری، تراشکاری، مونتاژ لامپ ، خیاطی و کفاشی زیرنظر بنیاد تعاون سازمان زندان ها در ندامتگاه قزلحصار فعال شده که مددجویان ضمن حرفه آموزی به تولید محصول می پردازند.

کمالی ادامه داد: مددجویان به صورت ماهانه حقوق دریافت میکنند که در مجموع ۲۵ درصد این حقوق به مددجویان، ۵۰ درصد به خانواده آنان و ۲۵ درصد دیگر نیز به عنوان ذخیره پس انداز می شود.

مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج در پایان گفت: با رویکرد جدید سازمان زندان های کشور، شرایط برای آموزش مهارت و کار زندانیان در ندامتگاه قزلحصار فراهم شده است و تاکنون کارنامه قابل قبولی را ارائه داده است.