21 آبان 1399

۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مددجویان بهزیستی خراسان شمالی

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۷۷۰ نفر از مددجویان زیر پوشش این اداره کل ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی گرفتند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش پرسون؛ معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: برای حمایت از مددجویانی که در رابطه با کرونا آسیب دیده اند اعتبار خاصی برای این اداره در نظر گرفته نشده است، اما این نهاد ۳۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات کشوری برای حمایت از مراکز و موسسات تحت نظارت خود در استان پرداخت کرده است.

جواد ابرغم در مورد میزان بدهی های بهزیستی خراسان شمالی به مراکزی مانند مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد نیز اظهار داشت: بهزیستی درآمدزایی ندارد و پرداخت یارانه و کمک منوط به دریافت اعتبارات کشوری است.

مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با پروتکل های مخصوص راه اندازی می شود و معتادان نیز به طور خود خواسته به این مراکز مراجعه می کنند تا تحت درمان قرار گیرند و مراحل ترک اعتیاد را بگذرانند.

وی بدون اشاره به مبلغ یارانه در نظر گرفته شده برای مراکز تحت پوشش این اداره افزود: یارانه های مراکز تحت پوشش بهزیستی در استانهای کشور به طور متمرکز واریز می شود که این مبالغ در حال پرداخت است.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۸۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی استان از این نهاد حمایتی مستمری دریافت می کنند و میزان پرداخت به این خانواده ها متغییر و بر اساس بعد خانوار است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: ایرنا