24 مهر 1399

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:

۱۳۲ هزار نسخه الکترونیکی در استان مرکزی تجویز شد

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۳۲ هزار و ۴۰۲ نسخه الکترونیکی امسال توسط موسسات طرف قرارداد این استان تجویز شد.

به گزارش پرسون؛ محمدرضا جیریایی روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای امسال آغاز شد.
وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی حضوری با پزشکان، مسئولان فنی دارو خانه ها و مراکز پاراکلینیک و نیز کارکنان اداره کل و ادارات بیمه سلامت شهرستان‌های تابعه استان به صورت چهره به چهره، تلفنی، از طریق فضای مجازی در قالب گروه‌ها فضای مجازی انجام و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بیش از سه هزار و ۴۳۲ نفر ساعت دوره آموزشی توسط همکاران این اداره کل جهت موسسات طرف قرارداد برگزار شد.
جیریایی افزود: اکنون حدود ۹۵ درصد از پزشکان استان و ۹۱ درصد از مراکز پاراکلینیک و داروخانه‌های طرف قرارداد استان در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی فعال هستند.
وی اظهار داشت: از مجموع ۲۷۰ پزشک طرف قرارداد ۲۵۶ پزشک معادل ۹۵ درصد و از مجموع ۱۹۷ دارو خانه و پارکلینیک ۱۸۰ مرکز معادل ۹۱ درصد در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی فعال هستند و اسناد خود را به صورت الکترونیکی به این اداره کل ارسال می‌کنند.
جیریایی در خصوص مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها نیز گفت: از مجموع ۱۴۵ داروخانه، ۱۱۶ مورد معادل ۷۱درصد، از مجموع ۳۵ آزمایشگاه، ۳۴ واحد معادل ۹۷ درصد و از مجموع ۲۴ مرکز تصویربرداری، ۲۳ مرکز معادل ۹۶ درصد اسناد خود را به‌صورت الکترونیکی به اداره کل ارسال می‌کنند.
مدیر کل بیمه سلامت توضیح داد: مجموع هزینه پرداختی بابت اسناد الکترونیکی موسسات طرف قرارداد استان را تا پایان سه ماه اول سال جاری رقمی بیش از ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

بیش از ۹۵ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد است.

منبع: ایرنا